pondělí 22. srpna 2011

Update dění v GDL

Už mám kde bydlet! Kdyby mi někdo chtěl poslat balíček tak tady: Vallarta 2759C, Arcos Vallarta, Guadalajara, Jalisco, 44130, Mexico (prosím, žádné drogy, jsou tu na to trochu hákliví...)

Zvětšit mapu
Pěšky to je asi 40min do centra, do školy 30-40min busem a hned kousek vedle je spousta barů, kaváren a takových věcí => výborná lokalita :)
Do školy mi jezdí jen jeden bus a to 629B. Problém je, že kus cesty jede stejně i linka 629A, 629-1  a 629-2, které pak zmizí někam úplně jinam. A vzhledem k tomu, že celé souměstí Guadalajara, Zapopan (tam je univerzita) a Tlaquepaque má údajně cca 7 mil. lidí (samotná GDL 4), nemám moc zájem testovat, kam jezdí.
Jako bonus samozřejmě neexistují zastávky, člověk na ulici mává na bus a ten třeba zastaví. Z toho vyplývá i fakt, že někdy jedeme i kilometr v kuse a potom na 50 metrech stojíme 4x. Při jedné z cest do školy mě autobus jen zavezl kolem bloku a pak nás řidič všechny vyhodil (asi se mu už nechtělo...)
Řidiči mají často tendenci busy vylepšovat, takže často uvnitř člověk najde citát z Bible nebo obrázek Ježíše. V každém případě, nápisy jako u nás, že cestující je povinen se za jízdy držet, tu nepotřebují...Kdo to nepochopí, rozbije si tlamu při prvním rozjezdu a následně při prvním brždění. A samozřejmě se závodí. S kýmkoli, kdo je zrovna vedle na semaforu.
Když je bus hodně nacpaný, nastupuje se i zadními dveřmi, v tom případě pak lidi posílají peníze k řidiči přes ostatní, kupodivu úspěšně (asi nikomu těch 6 pesos nestojí za to :)) Občas přistoupí prodavač jakéhosi kořeněného ovoce a chvíli nutí cestujícím, ale ještě jsem neviděl, že by si někdo něco koupil.
Tady to nebude moc vidět, ale na zadních kolech má spinnery...

Jinak v podstatě při každé procházce po městě člověk uvidí buď vojáky nebo častěji policajty jak jeden řídí a jeden až čtyři stojí na korbě pickupu a důležitě kontrolují okolí. Je pravda, že samopaly jim přece jen trochu vážnosti dodávají. Policajta jsem tu ještě neviděl bez neprůstřelné vesty, takže připraveni jsou asi solidně (ok, tak přinejmenším vybaveni).
V takových věcech tu jezdí, no nemají se špatně...Já si je zatím fotit nedovolil.

Co se týká obecnějších věcí, ještě jsem tu nezažil zataženo víc než půl dne, jinak pořád pere slunko. Kupodivu většinou není moc teplo, obvykle 25 - 30 stupňů, takže příjemně. A v noci asi 20. Stmívá se tu kolem půl 9, v devět je už tma.

Aktualizoval jsem galerii, takže opět link: http://kubakozlik.rajce.idnes.cz/2011-07_mexico
První část je z výletu ke kaňonu na severu města (Barranca de Oblatos), dá se tam dojet busem a hledět dolů (cca výškových 600 metrů), ale sejít se dolů nedá.
Druhá část je většinou ze školy, takže nuda.

A musím se svěřit se zatím nejstrašnější věcí, co mě tu potkala: říká se tomu michelada. To si takhle barman vezme směs koření a rajčatové šťávy, krygl pomaže citrónem, zasype solí a pak do toho načepuje pivo...Říct, že je to hnusné, lhal bych. Je to mnohem horší. Abych vám to přiblížil, to už bych radši snědl brokolici, než znovu pil tohle...

Ale jinak se mám fajn a v lednici na mě čeká plechovka coly s tequilou, tak si spravím náladu, po té hrozné vzpomínce :)

Žádné komentáře:

Okomentovat